واحد ۲۵ متری فضایی برای زندگی ندارد

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه واحد ۲۵ متری فضایی برای زندگی ندارد، اظهار کرد: هزینه ساخت واحدهای ۲۵ متری با ۱۰۰ متری فرقی ندارد.

ایرج رهبر نایب، رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه باید طرح مسکن حمایتی نهضت ملی مسکن و یا قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس دوازدهم، بهترین پاسخ برای نیاز بازار است که باید به نحو درست اجرا شود به موضوع ساخت واحدهای ۲۵ متری اشاره کرد.

وی در ادامه درباره ساخت خانه‌های ۲۵ متری و تأثیری که بر بازار مسکن خواهند داشت، گفت: با ساخت این خانه‌ها مخالف هستم و این اقدام را درست نمی دانم.

ایرج رهبر نایب تاکید کرد: جامعه ما نیازی به خانه‌های ۲۵ متری و سوئیت تک نفره ندارد. جامعه امروز متشکل از زوج‌های جوانی است که نیاز به مسکن دارند و در صورتی که ملزومات یک خانه از قبیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی را از ۲۵ متر کم کنیم، تنها یک اتاق ۳ در ۳ می‌ماند.

وی تصریح کرد: در واقع این ابعاد اتاقی که به واقع کسی در آن نمی‌تواند زندگی کند و به محض آنکه یک زوج در این خانه ساکن شود، پشیمان می‌شوند و به یک خانه بزرگ‌تر و احتیاج دارند. این اقدام و طرح‌های الکی مانند ساخت خانه‌های ۲۵ متری تنها اتلاف هزینه، انرژی و زمان است که برخی از افراد غیر کارشناس آن را ارائه می‌دهند.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به ادعای هزینه کمتر خانه‌های ۲۵ متری و قیمت پایین‌تر آن‌ها نیز اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که هزینه و قیمت این خانه‌ها به هیچ وجه کم‌تر نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال هزینه راه پله برای واحد ۱۰۰ متری یا ۲۵ متری تفاوتی ندارد. همچنین، دستشویی و حمام را هم نمی‌توان نیم‌متری ساخت. باید استاندارد ساخت رعایت شود. دَر ورودی واحد ۱۰۰ متر یا ۲۵ متر تفاوتی ندارد. هر دو باید به یک اندازه و یک جنس باشد. پارکینگ را هم نمی‌توان برای این واحدها حذف کرد و باید طبق اندازه استاندارد، برای همه واحدها ساخت. همه این هزینه‌ها عامل افزایش هزینه مشاعات می‌شود و در نتیجه هزینه را بالا می‌برد.

ایرج رهبر نایب تاکید کرد: به بیان کلی، هزینه ساخت واحدهای ۲۵ متری تفاوتی با هزینه‌های واحدهای ۱۰۰ متری ندارد.

وی در این راستا افزود: در واقع اختلاف قیمت به آن به متراژ زمینی که هر واحد به خود اختصاص می‌دهد بر می‌گردد و واحدهای بزرگ‌تر به دلیل آنکه زمین بیشتر به خود اختصاص داده‌اند، گران‌تر هستند.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در پایان گفت: با توجه به این موضوع ساخت واحد ۲۵ متری در مناطقی که زمین آن قیمتی نیست و یا آن زمین را دولت می‌دهد، عجیب است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود